Neonfarvede reflekskondisko

IMG_2573filterØv, billedet er grynet, og man kan ikke se min taske. Bedre held næste gang, håber jeg! 

IMG_2575filter

Sådan så jeg ud, da jeg tog mit overtøj på igen. Åh, jeg ved, hvad min mor ville sige: “Du skal ikke rynke panden på den måde, du får så mange rynker af det og kommer til at se gammel ud!!”

Ordet kondisko ligger egentligt ret godt i munden. Kondisko minder mig om kondivand og sportshaller, hvor forældre hepper på deres svedende afkom, som tonser rundt efter en bold. Efter al den tonsen rundt bliver børnene belønnet med fritter fra grill baren. Og nok også en kondivand. Så tager hele familien hjem og spiser frikadeller. Puha, det var noget andet med kondisko dengang i den gyldne 90’er barndom, hvor de rent faktisk blev brugt til at udøve en form for sport. Nu er kondisko blevet mode, piger matcher dem med deres dyre designerfund, og de har fået en helt særlig plads i danskernes hjerte. Mine kondisko kommer nok aldrig til at se en sportshal og være med til at drikke en kondivand, men til gengæld får de lov til at gå op og ned ad Strøget – det må vel også tælle for lidt motion, ikke?

Min kæreste sagde, at de her pink kondisko ligner reflekssko. Og det har han nok ret i. De ville sagtens kunne erstatte et helt hold med skolepatruljer, men jeg elsker dem alligevel. Billederne er desværre noget slørede, og det beklager jeg, men mørket var begyndt at falde på, og så er der jo ikke så meget at gøre. I det mindste lyste mine neonfarvede reflekskondisko op i mørket!

Leave a Reply

