Mandag

IMG_2506

Mandag. En ny uge begynder. En ny start, et nyt forsøg på at leve sundere, en ny mulighed for at leve i nuet, for at slappe af, for at nå alle de ting man ikke nåede i sidste uge, en ny uge kan være en ny begyndelse eller fortsættelse af en gammel vane. For mig byder min nye uge på de sædvanlige forelæsninger, den sædvanlige sukken på læsesalene og de sædvanlige snakke over kaffen fra kantinen i pauserne. Men samtidigt betyder en ny uge også nye oplevelser: Tirsdagsbar på DTU, frivilligt arbejde, paneldebat om psykologiens fremtid, lagersalg hos Stine Goya, jeg skal holde oplæg om overgangen fra gymnasiet til uni for omkring hundrede 2.g’ere, en hyggeaften med folk fra studiet og så et weekendkursus i Narrativ Psykologi. Det handler om at gøre ens studietid spændende, relevant, sjov og selvfølgelig lidt teenage-fuld. Og lige nu skinner solen ind ad mit vindue, min Neskaffe har den perfekte temperatur, mine havregryn den perfekte konsistens, og Jake Buggs bløde stemme kommer ud gennem højtalerne i stuen. Jeg har det sgu godt, og selvom mandag betyder lang tid til weekend, har jeg så meget at glæde mig over i hverdagen.

 

One thought on “Mandag

Leave a Reply

