Følelsen af at lande på vandet

 

IMG_1593prøveIMG_1510IMG_1548IMG_1687IMG_1507PicMonkey Collage11IMG_1646IMG_1509IMG_1585IMG_1746IMG_1747PicMonkey Collage7IMG_1661 IMG_1579

IMG_1664

Følelsen af at lande på vandet. Ens hjerte stopper nærmest og små stakkede åndedræt begynder at dominere ens vejrtrækning indtil man til sidst holder vejret. Man puster lykkeligt og lettet ud, da flyets hjul brat støder mod asfalt, og flyet er landet sikkert. Nices lufthavn er en illusion.

Så snart vi har fået vores bagage og træder ud gennem to svingdøre, møder solens varme os. Vi misser mod den, suger til os og tager os selv i at stoppe op samtidigt. Vi kigger på hinanden og griner og fortsætter hen til bussen, som kan køre os til vores hotel. Vi ankommer og skynder os at skifte, for vi har lige nøjagtig 72 timer i denne by, og ikke en eneste solskinstime må være spildt. For derhjemme venter kulden og mørket på os.

Om aftenen folder vi os ud som anemoner, der bryder op gennem sneen som for at sige ”hey, vi er her, vi er smukke, og vi er ikke bange for at vise os”. Om dagen sidder vi i flere timer og kigger op mod solen og ud på havet, drikker caffé latte og spiser croissanter i ægte frankofile stil. For man kan ikke andet end at elske Frankrig, og Nice er ingen undtagelse. Jeg kan kun forestille mig alt det liv, der må herske om sommeren, og alle de turister der vader op og ned ad promenaden som myrer i en myretue. Så sætter jeg alligevel pris på at være i Nice i januar måned, hvor min veninde og jeg har den smukke by næsten for os selv.

For Nice var og er virkelig fantastisk, der er gode shopping muligheder og lækre restauranter som regel med alt godt fra havet. Min veninde og jeg tog også en endagstur til Cannes, som lå fire timer væk i bus. Og så kostede det 1 € for en bustur lige meget, hvor man skulle hen!

Velkommen til min blog for resten, jeg håber, at I vil læse med, for jeg glæder mig nemlig sådan til at komme i gang med at blogge!

Leave a Reply

